دوستی ها - دانلود فیلم و سریال

برای درمان اضطراب و کاهش استرس، این دمنوش گیاهی معجزه می کند+نحوه تهیه و مصرف


خواص چای لیندن: چای لیندن از دم کردن گل های خشک درخت لیندن به همراه برگ ها و ساقه های آن به دست می آید. لیندن از جنس درخت تیلیا Tilia است که در مناطق معتدل آمریکای شمالی، اروپا و آسیا رشد می کند. درختان لیندن دارای پوست خاکستری تیره و گل‌های زرد و سبز با برگ‌هایی به شکل قلب هستند. از لیندن به صورت داروی گیاهی و به شکل چای، عصاره یا محلول موضعی استفاده می‌شود.

لیندن دارای بسیاری از آنتی اکسیدان‌ها، روغن‌های فرار و سایر ترکیبات درمانی است. ازجمله این موارد می‌توان به فلاونوئید‌ها، تیلیروزید، کوئرستین و کامفرول اشاره کرد که با مزایایی مانند کاهش التهاب و تورم همراه است. مطالعات نشان داده اند که این مواد می توانند با مزایای ضد اسپاسم خود به رفع مشکلات گاز معده کمک کنند. چای لیندن همچنین دارای اثرات آرام بخش است که می تواند به شما کمک کند به خواب بروید، اضطراب را کاهش دهید و اعصاب را آرام کنید.

احتمالا بپسندید: ویتامین هایی که به لاغری کمک می کنند

لیندن برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

لیندن که گاه گل لیم نیز نامیده می‌شود، بیشتر به دلیل اثرات طبیعی آرام‌بخش و ضد اضطراب مصرف می‌شود؛ اما برای سلامت قلب، هضم، سیستم تنفسی و سیستم ایمنی بدن و… نیز مفید است. مصرف لیندن به عنوان چای ضد التهاب متداول‌ترین روش استفاده از این داروی گیاهی است؛ اما به صورت عصاره و تنتور نیز موجود است. اما فواید چای لیندن به این مورد خلاصه نمی شود. در این  بخش سلامت مجله خبری چشمک در مجموعه گیاهان دارویی به بررسی خواص چای لیندن پرداخته ایم. تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

خواص چای لیندن

فواید این چای گیاهی فراوان است. اما مهمترین خواص چای لیندن عبارت است از:

در کاهش التهاب و درد موثر است.

مطالعات نشان داده اند که کوئرستین، آنتی اکسیدانی که در چای لیندن یافت می شود، در کاهش التهاب به ویژه در قلب و سیستم گردش خون موثر است. همچنین ثابت شده است که چای لیندن به درمان درد، تحریکات پوستی و اسپاسم عضلات و مفاصل کمک می کند.

چای لیندن همچنین دارای اثر تسکین دهنده سیستم عصبی است که به آن ضد اسپاسم می گویند. چای نبات با این ویژگی با رفع گرفتگی و اسپاسم به میگرن، سفتی عضلات و گرفتگی های قاعدگی کمک می کند.

کنترل فشار خون

دمنوش لیندن رگ های خونی را گشاد می کند و فشار خون را کاهش می دهد. علاوه بر اجزای موجود در درخت لیندن، برگ ها و گل های درخت نیز می توانند به عنوان گشادکننده عروق عمل کنند. این گیاه همچنین یک گیاه کاهش دهنده فشار خون است زیرا حاوی فلاونوئید تیلیروزید است، یک ماده شیمیایی ثابت شده برای کاهش فشار خون.

استرس و اضطراب را کاهش می دهد.

درخت لیندن، Tilia tomentosa حاوی عصاره جوانه Moench (TTBEs) است. مطالعات نشان داده اند که این عصاره ها در کاهش اضطراب و تنش موثر هستند. علاوه بر این، ضداضطراب یک اسانس موجود در درخت لیندن است که با مهار توانایی بدن برای برانگیختگی به تسکین اضطراب کمک می کند.

شاید بپسندید: چند راه ساده برای از بین بردن خستگی و بی حالی

احتمالا بپسندید: برای درمان اضطراب و کاهش استرس، این دمنوش گیاهی معجزه می کند+نحوه تهیه و مصرف

بیشتر بخوانید: چگونه دردهای قاعدگی را کم کنیم؟

خواص چای لیندن

سم زدایی و سلامت گوارش را بهبود می بخشد.

چای لیندن به عنوان یک ادرارآور طبیعی عمل می کند و عملکرد کلی گوارش را بهبود می بخشد. در عین حال، شواهدی وجود دارد که به حفظ مایعات در بدن کمک می کند و تورم حاصل را کاهش می دهد.

درد عضلات و مفاصل را تسکین می دهد.

فلاونوئیدهایی مانند کوئرستین و تیلیروزید موجود در چای لیندن می توانند به تسکین درد مزمن مفاصل و عضلات کمک کنند. با این ویژگی می توان برای رفع ناراحتی های مفصلی و زانو توسط افراد مبتلا به آرتروز مصرف کرد.

در تسکین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا موثر است.

آهک علاوه بر خواص ضد تب و معرق به درمان علائم مختلف سرماخوردگی و آنفولانزا، مانند غشاهای تحریک شده یا ملتهب در دهان و مجاری تنفسی کمک می کند. همچنین به تسکین سرفه و سوزش کمک می کند. با این ویژگی، اغلب برای درمان گلودرد و سرفه استفاده می شود. چای لیندن همچنین می تواند به عنوان خلط آور برای کمک به رفع احتقان و خلط در گلو و سینه استفاده شود.

مضرات چای لیندن

مضرات چای لیندن در زیر ذکر شده است.

  • مصرف بیش از حد چای لیندن ممکن است باعث افزایش فشار خون شود.
  • در برخی موارد، هنگام دم کردن چای لیندن، می تواند باعث ایجاد درماتیت تماسی و واکنش های آلرژیک جزئی در معده یا دهان شود. توصیه می شود افرادی که به سایر گیاهان از جنس تیلیا حساسیت دارند قبل از مصرف با متخصص مشورت کنند.
  • از آنجایی که برخی از ترکیبات فعال موجود در چای لیندن ممکن است دارای خواص قلبی سمی باشند، افراد مبتلا به بیماری قلبی باید از مصرف چای نمدار خودداری کنند.
  • چای لیندن با برخی داروها تداخل دارد و عوارض جانبی ایجاد می کند. به همین دلیل، افرادی که از دیورتیک ها یا داروهای حاوی لیتیوم استفاده می کنند باید از چای نمدار اجتناب کنند.

چگونه چای لیندن درست کنیم؟

تاریخ برداشت برگ درختان لیندن به جغرافیایی که در آن قرار دارد متفاوت است. با این حال، اغلب در اواسط تابستان زمانی که گل ها شروع به شکوفه دادن می کنند، برداشت می شود. بسته به طول فصل، معمولاً می توان دومین برداشت را در پاییز و زمانی که شکوفه دوم وجود دارد انجام داد. هنگام برداشت لیندن باید برگهای نازک و بلند ساقه گل را به همراه گلهای آن جمع آوری کرد. به طور کلی استفاده از قیچی باغ در این فرآیند توصیه می شود. مراقب باشید به لیندن جمع آوری شده آسیب نرسانید.

برای تهیه چای لیندن برگ‌ها، گل‌ها و پوست آن را خشک می‌کنند؛ سپس می‌جوشانند و در آب غوطه‌ور می‌کنند و در نهایت عصاره آن را می‌نوشند. هنگام تهیه چای درخت لیندن از یک فروشگاه چای یا به صورت آنلاین دنبال گونه‌ای به نام Tilleul باشید. با قرار دادن قسمت‌های خشک شده (گل‌ها، برگ‌ها، پوست) در آب داغ حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه می‌توانید چای لیندن خود را تهیه کنید. برای هر وعده ۸ اونسی که درست می‌کنید، حدود ۱.۵ گرم چای لیندن استفاده کنید.

از چای‌های کیسه‌ای پیش ساخته حاوی برگ‌ها، گل‌ها و پوست این گیاه استفاده کنید. در صورت خرید برگ یا گل‌های لیندن که به تازگی خشک شده‌اند، به جای استفاده از چای‌های کیسه‌ای از پیش ساخته، احتمالاً چای غلیظ و موثرتری تهیه خواهید کرد.

خواص چای لیندن

عطر لیندن چیست؟

این ماده شبیه به چای بابونه و دارای بوی معطر، رایحه و طعمی ملایم، شیرین و تلخ توصیف شده است. برخی همچنین عطر این چای را چیزی مشابه عطر “چوب و جنگل” می‌دانند. چای‌هایی با سطح تانن بالاتر و محتوای مخاطی کم در مجموع معطر و طعم‌دارتر هستند. همچنین می‌توانید با افزودن گیاهان و ادویه‌های دیگر مانند زنجبیل، زردچوبه و … مزایای سلامتی و طعم آن را بهتر کنید.

سایر موارد مصرف

گذشته از مزایا و کاربرد‌هایی که در بالا توضیح داده شد، روش‌های دیگری که در آن قسمت‌های مختلف درخت لیندن استفاده می‌شود، عبارت‌اند از:• تهیه قطره سرفه
• تولید شیره شیرین یا روغن‌های طعم‌دار
• کمک به درمان صرع

دانلود انیمیشن

سریال قطب شمال

سریال جنگل آسفالت




نظر ها بسته شده اند